Jeugd goed op weg in de competitie!

Afgelopen weekend trok de badmintonnende jeugd van BC Nieuwerkerk de regio in voor mooie, spannende of uitputtende wedstrijden. 11 teams bonden de strijd aan en het resultaat was een saldo van 5 gewonnen wedstrijden, 1 keer gelijkspel en 5 wedstrijden waarbij de tegenstander aan het langste eind trok.
Team 1 (Anne Dokters Van Leeuwen, Yalou Groeneweg, Casper Knijf, Rick Offermeyer) hoefde dit weekend niet de baan op en kon derhalve uitslapen.

Dat gold zeker niet voor de overige teams, waarvan team 6 (Melanie de Haan, Manon Oudshoorn, Jeroen Breedijk, Wouter Spruit, Corné van Vliet) het fraaiste resultaat naar huis bracht; 8 gewonnen sets tegen Invictus uit Waddinxveen!

Team 4 (Marylse Hijmans, Esmee Roxs, Jochem Boender, Florian Velten) heeft eveneens een geweldig visitekaartje afgegeven. Dit 'talententeam' ging de strijd aan met pupillen van badmintonschool 'The Flying Shuttle' uit Barendrecht en ze deden dat fantastisch met Esmee Roxs als uitblinkerster; zij won al haar wedstrijden met als gevolg een 5-3 overwinning.

Team 8 (Valerie Brouwer, Kelly Smits, Bart Breeuwer, Mike Redeker) speelde in een bijzondere samenstelling; zij werd geholpen door twee jonge invallers; Martijn Bouman en Sophie Jille. Ondanks hun gebrek aan ervaring in dit team wisten zij hun gezamenlijke mix met winst af te sluiten! Een veelbelovende prestatie.

Een bijzondere vermelding verdient team 12 (Lotte Breedijk, Maaike Schoonakkers, Carlo & Pascal Roxs, Bart Verschuur); de benjamins van BC Nieuwerkerk. Uitkomend in de jongste klasse wisten zij met hun geringe ervaring een prachtige winst van 6 gewonnen sets te scoren! Een resultaat dat de gedreven spelertjes doet smaken naar méér.

Held van de dag was de jonge Jasper Schuurman. Want wat doe je als jouw prille team 11 (Sofia Aantjes, Silvia Zoccheddu, Stijn Aardse, Jasper Schuurman) puntloos naar huis dreigt te gaan? Precies; dan zet je je tanden op elkaar en scoor je die herenenkel! Eindresultaat 1-7.

Volgend weekend staan er weer nieuwe wedstrijden op het programma. We wensen iedereen bij voorbaat heel veel succes!

Resultaten weekend 5 & 6 maart;

Team 2 - Boomgaardshoek, Hoogvliet;  3 - 5