Competitieverslag BCN Jeugd 12 februari 2017.

Tááádááá! Daar zijn we weer! Op zondagochtend 12 februari gooide BCN de hekken open en daar draafden de jonge, enthousiaste badmintonners overlopend van energie de wei in! De voorjaarscompetitie 2017 is begonnen!

We zijn dit jaar met 8 teams vertegenwoordigd. Van de laagste leeftijdcategorie U11 tot en met U17. En we hebben dit jaar weer één team met ‘specials’. Vorig jaar had het jongensteam die eer, dit seizoen is het een verleidelijk meidenteam. Aanbod genoeg, dus!

Op de eerste speeldag trokken 7 teams ten strijde. Drie in onze eigen rovershol, de Parkzoomhal en vier gingen de hort op richting tegenstanders. Dat het de enige winterdag was met een laagje sneeuw, mocht de pret niet drukken. Integendeel, want wat is er nou mooier dan je teamgenoten op de parkeerplaats te trakteren op een hand sneeuw in hun kraag?!

En deden ze het een beetje goed, die jonge BCNers? Dacht het wel! Van de 7 wedstrijden werden er 5 afgesloten met winst. Vervolgens één gelijkspel en één verlies.

Team 1 (Esmee Roxs, Marylse Hijmans, Jasmijn van Hamersveldt, Florian Velten, Edward Houben, Wouter Spruit) gaf in badmintonmekka Barendrecht een daverend visitekaartje af. Tegen het vermaarde TFS behaalden zij een riante zege van 6-2! Dat is een prestatie van formaat en een geweldige start van het seizoen.
Florian Velten had het pittig in zijn herenenkel, die hij niet met winst wist af te sluiten. Wouter Spruit trok eveneens aan het kortste eind, maar deed het tóch fantastisch; voor het eerst spelend op dít niveau en dan een driesetter eruit slepen is knap.
De ladies deden het geweldig. In de enkels, damesdubbel en mixen zorgden zij voor het benodigde overwicht. Jasmijn baarde opzien door haar enkel met 21-4 af te sluiten.

Team 2 (Lieke Bracké, Sophie Jille, Maïte van Leuven, Martijn Bouwman, Wessel van Herwijnen, Corné van Vliet) bracht vanuit Woerden een achtnulletje mee naar Zuidplas. Dit team, dat als een stel blije geiten met elkaar optrekt en nóóit genoeg krijgt van het shuttletje, deed waar ze de afgelopen maanden op zijn getraind; winnen. Dat belooft wat voor het komende seizoen. Lof voor Corné van Vliet, die nieuw is in dit team maar razendsnel aansluiting heeft gevonden!

Team 3 (Manon Oudshoorn, Melanie de Haan, Floor Ockhuysen, Bart Breeuwer, Tim Borowy, Jeroen Koelewijn) speelde tegen Brielse BC. Dat eindigde in een evenwichtige 4-4, met name door de drie gewonnen singles van Manon, Melanie en de driesetter van Tim. Na de eerst drie potjes verlies was het Manon die de trend doorbrak en haar team nieuwe spirit gaf! Melanie maakte samen met Bart de balans compleet door de tweede mix te winnen.

Team 4 (Valerie Bauer, Veronique Sahni, Elsemiek Ockhuysen, Rik Koedoot, Luke van den Heuvel, Jeroen Breedijk) Zorgde voor blije gezichten in de Parkzoomhal, want zij wisten tegenstander DEO met een mooie 6-2 de baas te blijven! Jeroen Breedijk presteerde het zowaar om een torry in de wacht te slepen. Ook Valerie Bauer zat er dicht op met haar 21-2 zege in de damesenkel. Rik Koedoot tenslotte liet van zich spreken door zijn herenenkel met 21-5 naar zich toe te trekken. Veelbelovende resultaten!

Team 6  (Lotte Breedijk, Merel Lenos, Thom van Leeuwen, Carlo Roxs, Pascal Roxs) verzorgde voor de Leidse tegenstander Veglo een beurtje knippen en scheren. Want met een 6-2 overwinning op vreemd terrein, doe je het prima! Merel toonde dat het spelen van toernooien geen windeieren heeft gelegd. Zij won een taaie driesetter! Maar ook Lotte wist haar enkel met winst af te sluiten. De gebroeders Rokx hadden dit keer minder geluk, maar met zo’n rijk badmintongeslacht in de familie komt die winst er rap aan!

Team 7 (Maaike Schoonackers, Sophie Aantjes, Silvia Zoccheddu, Bart Verschuur, Sem Looye, Stefan van der Voort) had het pittig. Tegen een geroutineerd Schollevaar wisten zij helaas geen punten te verzilveren. Maar zij zaten er wèl dichtbij! Met maar liefst VIER driesetters hebben zij laten zien dat er niet met hun valt te sollen. Bart, Stefan, Sofia en Maaike verdienen applaus voor de gelopen meters. Volgende keer punten, kan niet anders!

Team 8 (Paulina Michalewska Urratia, Wout van Herwijnen, Jasper Schuurman, Kevin Bevaart, Thijs Plukaard) zijn de benjamins dit seizoen. Maar ze zijn net zo gedreven om te winnen als de oudere teams! dat ondervond ook een verbouwereerd Conquesto dat met slechts twee punten weer retour Zoetermeer ging.  Alle Nieuwerkerkse spelers hebben punten gepakt en zelfs de twee driesetters werden met winst afgesloten!

Al met al een mooie kick-off van het seizoen 2017 en het bewijs dat die Nieuwerkerkse jeugd goed bezig is! De behaalde resultaten staan hieronder;

Team 1 - TFS Barendrecht J2;     6 - 2
Team 2 - BV Unicum J1;               8 - 0