BCN helpt bij de Marathon van Rotterdam

Zondag 7 april vond de Marathon van Rotterdam plaats. En BC NIeuwerkerk was er zoals altijd bij! Wij bemanden samen met zwemclub De Lansingh de verzorgingsstand op het 32 km punt, bij de Bosdreef.

We meldden ons om 8.30 uur bij dit punt na een ochtend fietstochtje vanuit Nieuwerkerk. Dit jaar zouden we eigenlijk alleen sponsen uitdelen, gedrenkt in water. Maar omdat het warm gaat worden gaan we toch extra water uitdelen. We zetten 12 kramen klaar met treeën met bekers met water erin. Dit is best hard werken aangezien het water van brandslangen in grote bakken gaat en vanuit daar in de bekers wordt geschept.

Na een uurtje stoppen we aangezien de 10 km, de kwart marathon, langs onze stand komt. We geven ze geen water maar moedigen ze natuurlijk wel aan. We zien onder andere BCN-ers Davina, Simone en Peter Scheers voorbij komen. Toppers!

Daarna weer hard aan de slag zodat we klaar zijn voor de marathon lopers. De wedtrijdlopers komen in hoog tempo eerst voorbij. We merken dat het warm is, want normaal pakken deze mannen geen water. Ze hebben hun eigen bidons langs het parcours klaar staan. Maar nu wordt er volop water aangenomen, het is warm voor de lopers.

Hierna volgt de grote bubs van recreatielopers - er komt van alles voorbij. We bieden water, zorg, aanmoedigingen. Vooral onze Pim leeft zich helemaal uit om de mensen vooruit te krijgen. We zien Ricardo Otterspeer voorbij komen - kanjer! We staan heerlijk in de zon en de geweldige sfeer maakt het fantastisch om onderdeel van deze happening te zijn.

Om drie uur komt de bezemwagen met ervoor de laatste lopers. Zullen ze de finish nog gaan halen? De RET komt met een bataljon wagens en binnen 10 minuten zijn alle lege bekers en sponsen weer opgeruimd. Het is net alsof we er nooit gestaan hebben. Maar wij weten wel beter. Met vermoeide benen en pijnlijke armen fietsen we weer naar huis. Wat een topdag!

Dank aan Dylan, Jeroen IJ, Koos V., Eveline, Pim, Karin, Sanne, Ed, Koen, Lotte en Liesbeth voor hun inzet. BCN verdient per ingezette vrijwilliger 10 euro voor de club. Jij gaat volgend jaar toch ook mee?