BCN 7 pakt de eerste winst!

Team 7

BCN 7 pakt de eerste winst!
Na een moeizame start, ging team 7 steeds beter spelen. De heren wonnen de dubbel netjes in 2 sets. De dames kwamen daarentegen moeizaam van start, maar gingen steeds beter spelen en wisten er nog een 21-19 van te maken in de tweede set.

Met een 1-1 tussenstand begon team 7 aan de singles. Ricardo mocht beginnen en speelde een mooie pot. In twee sets bezorgde hij Nieuwerkerk opnieuw de voorsprong. Daarna was Laura aan de beurt. In een spannende driesetter wist zij de winst binnen te slepen. Met de 3-1 voorsprong in het achterhoofd begonnen ook Tim en Monique aan hun single. Allebei lieten zij hun tegenstander alle hoeken van de baan zien. En Monique wist de 2e set zelfs met 21-4 te winnen! Beide wonnen hun partij in 2 sets en daarmee was de tussenstand 5-1.

Vastberaden om nog meer punten te halen vandaag, gingen de mixen van start. Koos en Monique speelden een mooie wedstrijd, dus ook deze werd gewonnen! Vervolgens mochten Ricardo en Laura de dag afsluiten. Ook zij wonnen hun gemengd dubbel gemakkelijk. De eindstand kwam dus op een 7-1 winst en is daarmee de eerste gewonnen wedstrijd voor team 7, na drie maal gelijkspel!

Eindstand 7-1 winst

Team 6

Team 6 speelde vandaag thuis tegen Drop shot. Dropshot stond 1 plaats boven het team van BCN, dus een spannende wedstrijd als directe concurrenten.

De herendubbel van Pim en Hans had een lastige start. De tweede set was cruciaal, waarbij de zeer scherpe ballen van Pim het verschil maakte. Toen de fouten uit het spel gingen werd de zege binnengehaald.

De damesdubbel begon zonder teller en daar ging een hoop concentratie aan verloren. Uiteindelijk de eerste set nipt met 25-23 gewonnen. De tweede set liep wat vlotter. Uiteindelijk netjes afgemaakt.

Martin speelde als eerste heer een spannende driesetter. De eerste set moest Martin wat op gang komen. De tweede set wist Martin de spanning er goed in te brengen. Uiteindelijk als aanhouder de derde set makkelijk geholpen.

Ingrid had een goede singlepartij, al kon ze het wel spannend maken voor zichzelf. In twee sets gewonnen.

Pim had een pittige tegenstander in de single. Ze waren zeer aan elkaar gewaagd. Uiteindelijk in de derde set de grip verloren. Ondanks dat Pim hele goede rally's speelde en goed de shuttles plaatste kon de tegenstander goede tegenstand bieden.

Marijna speelde als tweede dame. Ze begon heel krachtig, waardoor de tegenstandster alles uitsloeg. De eerste set overweldigend met 21-5 gewonnen. De tweede set voelde Marijna nog wel haar reis in de benen. Maar nog steeds 21-11 winst.

In de mixen speelden Martin en Marijna voor de eerste keer de eerste mix, want de afgelopen mixen zijn allemaal als gewonnen partijen afgesloten. De tegenstander had een goede dame die sterk was bij het net. Desondanks toch in twee sets gewonnen.

Hans en Ingrid hadden in de eeste set vaak een verkeerde keuze. Ondanks dat de aanval bleef had de tegenstander alles terug. In drie sets uiteindelijk toch nog winst binnengesleept.

Eindstand 7-1 winst

Team 1

BC Nieuwerkerk ging vol goede moed van start tegen de nummer 2 Weesp. De herendubbel ging helaas in 2 games verloren.

De dames Liesbeth de Boer en Sanne Loef pakten de 1e game in de damesdubbel. De tegenstanders wisten in de 2e game hun spel aan te passen en wonnen de 2e game. In de 3e game ging het gelijk op tot 15-15, waarna een paar foutjes aan Nieuwerkerkse kant beslissend waren, winst voor Weesp.

Ondertussen was Stefan Broeren ijzersterk begonnen aan zijn single. Door gevarieerd spel won hij de 1e game. In de 2e game kon zijn tegenstander iets langer bij blijven, maar Broeren bleef goed geconcentreerd en won ook de 2e game. Loef speelde in haar single een sterke 1e game, die helaas in de verlenging werd verloren. De 2e game ging vervolgens vlot naar Weesp. Ook Dylan van der Heij en De Boer konden hun singles niet winnen.

De 1e gemengd dubbel werd gespeeld door Auke Veenstra en De Boer. Na een nipt verloren 1e game herpakken zij zich door de 2e game overtuigend te winnen. De 3e game werd aan het eind nog even spannend, maar de ervaren Nieuwerkerkers pakten de winst. Broeren en Loef speelden de 2e gemengd dubbel, zij waren iets te wisselvallig waardoor er nipt werd verloren. Hierdoor kwam de eindstand op 2-6.

Eindstand 2-6 verloren