BC Nieuwerkerk team 1 sluit leerzaam jaar af

BC NIeuwerkerk 1 sloot de competitie af met een uitwedstrijd tegen de nummer drie: BC Weesp 1. Het team van Nieuwerkerk kon degradatie niet meer voorkomen. Het was dus zaak om de competitie met een goed gevoel af te sluiten.

De herendubbel van Auke Veenstra en Stefan Broeren ging met 21-19/21-19 verloren. Liesbeth de Boer en invalster Lotte Redeker deden het goed. Waar thuis de damesdubbel verloren was gegaan, wisten ze deze nu met duidelijke cijfers te winnen (16-21/19-21).

Stefan Broeren had een lastige partij tegen Paul Twisterling. Na een lang gevecht werd deze in het voordeel van Weesp beslecht (19-21/21-11/21-17). Liesbeth de Boer speelde deze keer de eerste damesenkel. Ze gaf alles wat ze nog had in deze damesenkel met veel lange rally's, maar kwam in de derde set net tekort (14-21/21-12/21-19). Dylan van der Heij speelde tegen de ervaren Tony Jim en kon lastig vat op zijn tegenstander krijgen (21-14/21-14). Invalster Lotte Redeker stond erg goed te spelen en had bijna de eerste setwinst te pakken toen haar tegenstandster moest opgeven wegens een kuitblessure (17-18/opgave).

Auke Veenstra en Liesbeth de Boer hadden moeite om het spel te bepalen in de mix en verloren met 21-15/21-15. De tweede mix werd niet gespeeld wegens de opgave in de damesenkel. Eindstand: 5-3 verlies.

Ondanks de degradatie kijkt het team van BC Nieuwerkerk terug op een zeer leerzaam seizoen. 'Het was erg uitdagend om een hoger niveau te spelen en we hebben zeker de ambitie om op dit niveau terug te keren', aldus Liesbeth de Boer. 'Partijen die we ruim hebben verloren bestonden toch vaak uit veel driesetters waar we net te kort kwamen. Het is belangrijk dat ons constante niveau omhoog gaat zodat we elke wedstrijd punten kunnen pakken. Het doel voor komend jaar, als het aan ons als spelers ligt, is om komend jaar weer voor promotie te gaan.'

Het tweede team van BC Nieuwerkerk is kampioen geworden en promoveert van de hoofdklasse naar de vierde divisie. Dit betekent dat BC Nieuwerkerk komend jaar twee teams in de vierde divisie heeft.

Team 7

Op de zaterdagavond nam team 7 het op in een uitwedstrijd tegen Ommoord. De heren van team 7 kwam laat op gang in de herendubbel gelukkig wisten ze toch na een derde set de winst naar zich toe te trekken. Bij de dames was het een stuk lastiger en kwamen ze net te kort om de wedstrijd te winnen. In de eerste dames singel was de tegenstander te sterk en werd deze helaas verloren.

De tweede singel en beide herensingels werden gewonnen waardoor team 7 flink wat punten binnen haalden. Bij de mixwedstrijden was het erg spannend en de partijen waren zeer aan elkaar gewaagd. Gelukkig was team 7 toch de betere partij en wonnen ze zowel de eerste als de tweede mix.

Uitslag 2-6 winst

Topsporter wordt je niet zomaar, dat weten we allemaal. De basis voor het bedrijven van topsport is uiteraard de juiste voeding en daar is team 7 serieus mee bezig geweest ! Koolhydraten, eiwitten, suikers en vetten; Van alles is meer dan voldoende en in goede harmonie genuttigd. Zo is, ondanks een langdurige blessure van onze eerste dame Monique, het seizoen zeer geslaagd afgesloten (met dank aan 3 reservedames Maite, Bianca en Manon !).