BC Nieuwerkerk 1 incasseert thuisverlies

Team 1

BC Nieuwerkerk 1 ontving dit weekend de huidige nummer 4, BV Zijderveld,  in de Parkzoomhal.

De herendubbel van Auke Veenstra en Dylan van der Heij ging verloren met 11-21/16-21. Liesbeth de Boer en Sanne Loef wonnen in drie sets (21-18/18-21/21-13).

De singels brachten minder op. Alleen Stefan Broeren was in staat om van zijn tegenstander te winnen in twee mooie games vol lange rally's (21-18/24-22). Dylan van der Heij en

Sanne Loef verloren beiden in twee games. Liesbeth de Boer moest haar single wegens een kuitblessure laten lopen.

Auke Veenstra en Liesbeth de Boer verloren de eerste game met 22-24, maar waren in staat om de partij om te draaien en wonnen de tweede en derde game met gemak (21-12/21-9). Stefan Broeren en Sanne Loef kwamen dicht bij de winst maar verloren de derde game net aan (12-21/21-18/20-22).

Eindstand 3-5 verlies waardoor BC Nieuwerkerk naar de laatste plaats zakt en degradatie bijna zeker is.

Voor het orginele artikel druk dan op deze link.

Team 6

Team 6 moest deze week uit tegen Astrix. Martin was helaas nog ziek, dus zo na de feestdagen mocht ons team aantreden met 2 dames en 2 heren. De herendubbel werd sterk geseeld. Door het goede samenspel werd de winst in 2 sets binnengehaald. Waar de een de shuttle miste, pakte de ander hem.

De damesdubbel liep goed. Ingrid heeft de partij binnengesleept met standen van 18 en 19 punten tegen.

De eerste heer was Hans Bakker. Met trickshots haalde hij knap 10 punten per set binnen. Ingrid speelde heel solideen won in 2 sets. Pim, als 2e heer, begon heel sterk. Helaas zette de tegenstander daarna een stap bij en kwam hij toch te kort. Marijna had geen moeite met haar tegenstander, al was het lastig focus te houden.

In de mix speelde Pim en Marijna de eerste mix. Het was een spannende pot die na hard knokken in de 3e set knap werd gewonnen.

Hans en Ingrid wonnen knap de 2e set. Helaas kwamen ze in de derde set iets te ver achter. Ze liepen nog aardig in op het eind, al kwam dit net iets te laat.

Eindstand 3-5 winst voor Nieuwerkerk.